توانیر: صنعت برق ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد وکیل بابک زنجانی: کرسنت در تلاش است اموال موکلم در مالزی را ضبط کند متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد واریز شد + اطلاعیه صندوق بازنشستگی نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار عوارض سنگین وضع شده برای رانندگان ایرانی در ترکیه لغو شد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه تغییر کرد + جزییات  افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر قیمت / آخرین وضعیت بازار مسکن برنامه فروش محصولات ایران خودرو دیزل در بورس کالا هشدار منظور درباره معامله طلا در بورس با نرخ غیرواقعی دلار نمره فروش خودرو‌های برقی ۲۰ شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا: بر اساس مصوبه دولت، همه گوشی‌ها می‌توانند رجیستری را انجام دهند حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران اعلام شد + جزئیات بحران خشکسالی در حوضه آبریز کارون بزرگ

افزایش ۲۲ درصدی سهم ترانزیت از بندر چابهار

مدیر حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار از افزایش سهم ۲۲ درصدی ترانزیت در داخل کشور از بندر چابهار خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 18
کد خبر: ۱۸۴۷۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، سعید مقدم مدیر حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی در بخش سهم کانتینری افزایش ۳۸ درصدی تعداد کانتینر را درمقایسه باسال‌های گذشته داشتیم که توسعه اقتصادی و رونق منطقه را به دنبال داشته است.

مقدم ادامه داد: ۷۰ درصد ترانزیت دریایی کشور در مناطق آزاد انجام می‌شود که با توجه به مزیت‌هایی که این مناطق دارند می‌توانند فعالیت چشمگیری را در حوزه اقتصاد داشته باشند. 

وی گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان بنادر و سازمان منطقه آزاد چابهار، خط مستقیم کشتیرانی با چین را به ظرفیت ۶ هزار ۵۰۰ کانتینر از خاور دور به بندر چابهار راه اندازی کرده است و قرار بر این است که این خط تداوم داشته باشد. 

مدیر حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار گفت: با تداوم فعالیت این خط؛ دروقت و هزینه بازرگانان، برای واردات و صادرات و ترانزیت کالا صرفه جویی می‌شود. 

مدیر حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار گفت: هدف منطقه آزاد چابهار از راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی با چین، کاهش زمان و هزینه برای واردات کالا‌های اساسی، مواد اولیه کارخانه‌های داخل کشور و کالا‌های مصرفی، کاهش زمان و هزینه برای واردات کالا‌های تجاری؛ مسافری و کالا‌های عبوری و ترانزیتی و درنهایت کاهش هزینه برای کالا‌های صادراتی؛ صادرات مجدد از منطقه چابهار به عنوان رکن اصلی زنجیره تامین کالاست. 

مقدم خاطر نشان کرد: اقدامات دیگری نیز در زمینه حمل و نقل ترکیبی مانند ایجاد خط کشتیرانی دریایی بین خاور دور و بندر چابهار و خط کشتیرانی منظم دریایی شرکت والفجر بین بنادر هند و چابهاردر این بندر انجام شده است

مدیر حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به ارتباطات مستقیمی که بندر چابهار با بنادر حوزه خلیج فارس دارد، در حوزه پس کرانه، توجه خاصی به طرح‌های ریلی و جاده‌ای شده و در محدوده منطقه آزاد چابهار در حوزه لجستیک پارک اقدامات مناسبی انجام شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی طرح راه آهن در منطقه چابهار از جمله اقدامات انجام شده برای حمل و نقل ترکیبی است.

طرح چابهار - زاهدان به مسافت ۶۲۸ کیلومتر در حال انجام است./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار